Raspuns la Goanga cu Apa rasucita

“Daca invarti indeajuns de tare paharul, apa va ramane in forma lui chiar dupa ce l-ai luat de acolo”

Vorbele astea auzite in timpul derularii filmului de AICI in care “vezi” cu ochii tai a adus multa umezeala in casele unora. Goanga de pe ecran in care apa pastra forma unui pahar care nu mai era acolo a provocat multe inundatii de mai mici sau mai mari dimensiuni, in functie de incapatanarea celor care incearca.

goanga apa rasucitaFilmul prezentat ca Goanga AICI a fost postat pe internet in februarie si, dupa patru zile in care a trecut neobservat a explodat facand rapid milionul de vizualizari. Azi, la o luna, are 3,25 milioane de accesari iar comentariile la el inca duduie.

Ce ma mira cel mai tare este ca lumea crede ca e adevarat. Da, m-am amuzat si eu, da, unii au facut (mai mult de dragul amuzamentului si al premiului) filmulete cu experimentul, dar n-o sa inteleg niciodata cum sunt oameni care CRED ca e adevarat.

Sa ne lamurim: legaturile intre moleculele de apa lichida nu sunt atat de puternice incat sa poata pastra o forma, de aceea apa ia forma recipientului in care este turnata. De aceea se spune ca este… lichida.

Daca o ingheti, e altceva, e alt material, e apa solida, nu cu ea sustine autorul ca s-a lucrat in experiment.

Am citit explicatii din cele mai mirobolanteale unor tipi ignorand orice s-ar fi putut invata la scoala (daca n-ar fi fost ocupati cu altceva): ca e tinuta in loc de electricitate, ca e tinuta magnetic, ca miscarea de rotatie o tine comprimata in centru (cand, de fapt, se genereaza o forta centriFUGA, frate, totul FUGE spre exterior) iar toti, fara exceptie,  sunt siguri pe ceea ce spun. Subiectul s-a discutat si in comunitatea Discovery unde, oameni cu capul pe umeri, au dat imediat verdictul normal: e o farsa!!!

Am intarziat mai mult cu Raspunsul la Goanga pentru ca un site tot anunta ca va arata cum s-a facut filmarea. Nu s-a tinut de cuvant, asa ca acum nu am dovada irefutabila. Doar speculez.

Liquid MountaineerigTotul se rezuma la cum a fost generata imaginea apei”stransa la un loc”,  dupa ce se ridica paharul. Camera se misca iar perspectiva, transluciditatea, umbrele si tremuratul “conglomeratului” corespund cu miscarea camerei. Daca e CGI (Computer Generated Image), atunci e facuta pe scule superprofesionale, de niste superbaieti care de obicei sunt platiti gras si asta ar duce la costuri care nu se justifica . Nu cred ca e asa, filmul nu e o reclama ascunsa la ceva, cu buget pe masura, cum a fost cazul la Liquid Mountaineering despre care v-am mai vorbit.

Parerea mea este ca, in ce mai mare parte a filmului, avem imaginea reala a unui gel pe baza de apa care a luat forma paharului. Tremura si e transparent atat cat trebuie ca sa vedem prin el fundalul miscandu-se in conformitate cu miscarea camerei. La fel si variatiile de lumina. Iar pierderile de focalizare sunt sincrone si pe el si pe restul imaginii. Intotdeauna variaza sincron cu restul mediului.

Nu am raspunsul sigur pentru momentul “ruperii” cand apa se imprastie dar, faptul ca degetul nu atinge “chestia” si ca totul se petrece pe camera fixa si pe focalizare perfecta ii creaza conditiile ideale ca, abia aici, sa triseze. Adica sa foloseasca trucuri de editare video, sa mascheze o rezerva de apa cu, abia acum intrat in joc, un trucaj. Variantele sunt mai multe si toate se bazeaza pe faptul ca, in spatele imaginii adaugate ulterior (care poate fi CGI sau imagine reala trasa separat) sa se afle o rezerva de apa eliberata la comanda (un balon care se sparge etc).
Eu asa vad lucrurile.

______________

Finalul apartine celor care s-au amuzat impreuna cu mine (eu asa sper) si au filmat niste pseudo-tentative de reeditare a experimentului.

La fel ca si filmul original de pe Youtube, si eu am avut cel putin un raspuns video pe care, asa cum am promis, o sa-l premiez. Este al lui Lyber13. Daca mai sunt si altele, rog sa mi se atraga atentia.

Iar maine… Goanga nouaaaaaa!

Later edit:

Mi se aduce la cunostiinta ca mai avem un castigator: Bughy1985
Deci si aici, la fel ca pe YouTube, au fost doua raspunsuri!!! Uau, asta da eficienta 😉
Iata si al doilea film si astept pe mail datele unde sa trimit premiul.

Vezi mai multe din Video blog pe 220.ro

  1. Fsss

    Si…lyber13 o sa primeasca..toate 3 premiile?:)))

    Ca la inceputul goangei ziceati ca dati 3 premii…Vor primii premiu doar cei care au facut video?

    Apreciază

  2. Adrian

    @Lyber: n-a ajuns inca premiul la tine?

    @Fsss: am zis (cu asta incepe Goanga, uita-te din nou) ca premiez pe cei care se filmeaza incercand. Eu stiu doar de un film facut ca raspuns la Goanga asta. Daca sunt mai multe, astept sa mi se aduca la cunostinta si le voi premia. Un premiu s-a dat, mai pot da doua.

    Apreciază