Raspuns la Goanga cu vampirul fara umbra

Mai ce s-au mai aprins baietii, mai ce s-a mai pus imaginatia la lucru…!
Da, Goamnga cu Umbra vampirului a pus pe jar multi detectivi online fani ai rubricii de Goange.

Deci: De ce nu se vede umbra mainii in imaginea de mai jos?

goanga cu umbra

Sa incepem printr-o afirmatie: imaginea nu este prelucrata! Deci toti cei care au sustinut ca e fake…

Atunci, de ce pe fundalul luminat de un spot circular umbra ansamblului metalic se vede dar umbra mainii nu?

Foarte tare s-au apropiat de rezultat, dupa un frumos duel, Rossy si Benji care, printre alte teorii, au enuntat si ideea ca peretele este de fapt transparent, nu solid. Dar, Benji, umbra nu e “desenata”, ea este reala si provine de la faptul ca pe partea cealalta exista un ansamblu metalic identic, luminat de o sursa puternica.

De aceea primul premiu, pentru cel care enunta primul raspunsul corect, va pleca catre Rossy.

Dau insa si un al doilea premiu, de data asta pentru claritatea explicatiei. Daca la Rossy explicatiile au fost cam… dezlanate, Misu venit ceva mai tarziu a explicat pe intelesul tuturor cum s-a realizat fotografierea.

Iata deci de ce acord si al doilea premiu, cel pentru claritatea explicatiei, lui Misu

(Astept pe mail datele de contact pentru a putea trimite premiile)

Iata si comentariul lui Misu:

Parerea mea este ca nu e fake.

Acel obiect de metal continua si pe partea cealalta. Iar acela nu este un perete ci…o bucata de..panza, sau orice alt material prin care poate patrunde lumina.

Sursa de lumina este pe partea cealalta, in spatele peretelui fals, la fel si al doilea ansamblu de bara cu bratele masinii de scris. Nu zic ca acestea care se vad in poza nu sunt adevarate dar sunt puse ca “decor”: deoarece lumina nu bate dinspre noi ele nu proiecteaza umbra. Si deci nici umbra mainii nu poate fi proiectata pe panou daca lumina vine de pe cealalta parte. (…) Deci in concluzie umbra pe care o vedem noi vine de pe partea cealalta si mana nu proiecteaza umbra deoarece nu intra in contact cu sursa de lumina. 😀

__________________

Si o ultima nota:

WTF!!!
Lyber13, (care, atentie,  a comentat primul!!!) a gasit pe net un articol in care era explicat EXACT cum a fost realizata imaginea.
A gasit sursa de informare perfecta!!!
Si totusi… ori n-a citit-o, ori n-a inteles limba engleza, ori… pana mea…!

Scrie ca “poza e falsa” si ca “umbra e pictata pe perete”.

Si iarasi zic: WTF?!?
Degeaba avem acces la informatie daca n-o rumegam un pic.

Think Beavis, think!

  1. rossy

    Uau, deci era corecta prima varianta…cand ma gandesc cat am stat sa ma gandesc la a 3a teorie, am facut la schite pe foaie o ora si ceva si aveam de gand sa fac ceva asemanator la mine acasa 🙂
    Am trimis datele prin mail, dar sunt curios…care e premiul? 😀

    Apreciază

  2. Stefan

    N-am intrat decat azi pe blogul tau si am vazut poza. M-am gandit ca e un perete din panza sau ceva cand am vazut o mica fanta libera deasupra barei din dreapta….dar na, dupa razboi, multi viteji se-arata. Poate la urmatoarea goanga sunt si eu mai alert si intru pe blog din timp.

    Apreciază

  3. Misu

    Am trimis si eu datele prin mail!!!

    Felicitari Rossy pt premiu:)

    De asemenea..si eu sunt curios care este premiul? Amandoi am castigat un kit BitDefender :D:D?

    Apreciază