Aproape jumătate dintre romani cred că înainte de 1990 era mai bine

… este rezultatul unui studiu CSOP la comanda Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER), zice Mediafax.

Studiul efectuat în perioada 27 august – 2 septembrie 2010arata ca  14% dintre romani sunt chiar mulţumiţi de modul în care a fost aplicat comunismul faţă de doar 27% care cred că acesta a fost o idee greşită. Mai mult, 46% din populaţie are asocieri favorabile fostului regim dictatorial, cel mai des invocată fiind cea legată de locurile de muncă asigurat.

41% dintre români cred că regimul comunist nu a fost unul criminal, faţă de 37% care susţin contrariul. De altfel, 79% din populaţie susţine că nu a avut de suferit de pe urma comunismului.

Pana mea, faza asta trebuie comentata, ce ziceti?

____________________________________

Dupa cum am mai clarificat de cateva ori, din punctul meu de vedere intre cele doua epoci exista doar  o deosbire fundamentala dar care are consecinte nule:

In 1989 am castigat dreptul de a putea striga sus si tare.
In contrapartida a venit si dreptul lor de a ne ignora.

Dixit!

  1. ana

    popor de toata jena…il omori pe nea nicu si dupa aceea plangi dupa el…mai bine iti musti limba si taci chiar daca ar fi mai rau acum…dar oricum nu este
    daca am avea putin caracter am tace….

    Apreciază

  2. capo

    Ce nu se intelege din sondajul acela este ca oamenii de fapt regreta un rau „mai putin rau” decit ceea ce e acum. Faptul ca aveai bani desi nu prea aveai ce lua cu ei iti dadea un sentiment de siguranta, la fel ca si faptul ca nu stiai ce inseamna sa nu ai de lucru. Chiar daca trebuia sa te „descurci” , aveai cu ce. Mai un unt, mai 10 litri de benzina, mai un pui, o lada de bere pe sub mina,etc. Acum poti cumpara ORICE dar CU CE? Nu regereta nimeni, sigur intreruperile de curent, frigul, cozile. Dar si astea, din pacate , au un corespondent in ziua de azi la saracii oamenii cu salarii mizere.Atunci iti intrerupea curentul pentru economie , astazi pentru neplata. Atunci rabdai de frig pentru economie, astazi deconectat pentru neplata sau mai rau la cerere ca nu avem CU CE.Atunci aveai ratie de 25 litri de benzina pe luna, acum abia de reuseti sa cumperi 20 de litri sau stai la coada 10 ore pentru o reducere de 40% !Atunci aveai ratie de 1 paine pe zi, azi cumperi o jumatate la 2 zile.In concluzie, nimeni nu-l regreta pe Ceausescu. Oamenii isi pling neputinta si se refugiaza in trecut, cu ochii plini de lacrimi.

    Apreciază

  3. Geo

    io nu lam prins da imi zice bunicu ca era mai bine ca aveai o leafa si o casa asigurata pentru tot omu si ca pe sub mana gasea fiecare ce avea nevoie pana la urma. Acum uite ce naspa e tata e disponibilizat ia lu Bunicu abia iajunge pensia.

    Apreciază

  4. Adrian

    @Capo, pari mai de varsta mea ca stii tu bine ce scrii, nu doar din auzite ca @Geo.

    @Ana, undeva aminteam ca pentru aproape ce ne fac astia noua acum, pe Ceausescu l-am impuscat ca pe un caine.

    Apreciază

  5. capo

    @Adrian – Eu zic ca l-au impuscat pentru MUUULT mai putin decit ce ne fac astia acum. Ma crezi ca mi rusine de pensionarii din bloc ca am doua masini (ca necesitate ca eu si sotia lucram la ore apropiate in doua capete ale orasului) , ca merg la munte in weekend,de Craciun ca am bradul mare si frumos. Si lucrez pentru astea si , norocul meu ,sint bine platit. Dar ei, saracii,au muncit o viata intreaga si acum iau bani sa….plateasca intretinerea iarna , aduna crengile taiate de la un brad sa aiba ce pune in casa de Craciun, merg pe jos kilometrii intregi pina unde e mai ieftin parizerul sau cumpara legume pe jumatate stricate pentru ca sint la jumatate de pret.Si sa nu fie „nostalgici”? Am o cunostinta la tara cu 5 copiii care traisc din salarul lui de 700 ron si alocatia copiilor.Nu vreti sa stiti ce maninca! Pe vremea lui Ceausescu , mama prietenului meu care avea 6 copii primea ,pe linga alocatie, o alta alocatie sau cum io fi zis de „mama eroina”. Si erau scutiti de unele taxe, pentru a putea creste copiii.Si erau incurajati sa ramina la tara sa faca agricultura. Of, Doamne, ma opresc aici ca sigur sare cineva la gitul meu sa ma faca „comunist”.

    Apreciază

  6. WhiteWolf

    OI CARE SE EXPRIMA ARTICULAT. Asta cred si simt atunci cand citesc comentarii ca cele ale lui Capo; subliniez, chiar nu e vorba de ceva personal insa, pe bune, mi-e sila si-n somn de genul asta de butaforie ditriambica .I-auzi: „Ma crezi ca mi rusine de pensionarii din bloc ca am doua masini” 😀
    Si-atunci de ce nu-i incolonezi si dupa ce te pui in fruntea lor sa-i duci pana la parlamentarul din colegiul vostru pe care sa-l luati la intrebari ? Sau de ce nu le dai, lunar, bandi din salariul tau ? De ce nu iei unul dintre copii cunostintei tale de la tara pe care sa-l cresti din „prea plinul tau” ? Iti par cinic, nu-i asa ?
    Au trecut 20 de ani si probabil ca vor mai trece inca pe atat pana sa isi dea seama „sondatii” ca nu prin regrete progresezi, ca societatea lui „sa ne dea” si respectiv „pe vremuri aveam” nu doar ca isi traieste ultimele zile dar, pur si simplu nu se va mai intoarce niciodata.
    Nu va convine ceva ? Adunati-va si iesiti in strada pentru a schimba acel ceva. Sau suferiti in tacere fara sa mai faceti politica de carciuma. Votati cu mai multa atentie, fiti dispusi sa inghititi mai putin, sa puneti intrebari, sa cereti atunci cand meritati si sa munciti mai mult atunci cand vreti mai mult. Si daca tot va impunge nostalgia, zau, de pe partea mea, tapetati-va tot apartamentul cu imagini de-ale impuscatului si epocii lui.

    Apreciază

  7. riiseas

    poi da…normal ca nu au avut de suferit…acei 79% care aveau posturi destul de bune..sistemul PCR nu a suferit…inca exista si azi..

    Apreciază

  8. capo

    Uauu! Oi care se exprima articulat! E tare constatarea. Whitewolf, te-ai nascut cind totul era facut, sau ma rog aveai si tu vre-o citeva luni la revolutie si brusc esti lupul moralist. Nu ati fost instare sa iesiti in 21 de ani de cind a avut loc schimbarea, care o credeam „in bine”, v-ati complacut in ideaa „lasa ca o sa fie bine” ba cu Tapu’ ba cu Bunicuta, ba cu Marinaru’. Stai acasa si urli „iesiti in strada” ascuns sub plapuma . Noi AM FOST odata afara, am schimbat un regim cu ceva care credeam ca e mai bun, ar fi rindul vostru sa faceti ceva! Cit despre ce am scris mai sus, poate ai dreptate, trebuia sa nu pun o centrala termica pe tot blocul cind nu au mai putut suporta batrinii cheltuielile cu incalzirea „de stat” si sa le reduc consumul la jumatate. Trebuia sa nu botez fetita prietenului meu , sa nu o aduc in fiecare vacanta la mine, sa nu le duc haine si mincare in fiecare luna. Trebuia sa stau ca tine sa fac Spiru Haret la frecventa redusa , sa umblu prin cluburi si sa scriu pe bloguri ce prosti sint alti!Pe bune, mai obosit.

    Apreciază