Programul cOLNaborare

Functioneaza!
Asta e important, faptul ca functioneaza.

Intr-o lume in care toti consuma dar nimeni nu mai produce iata ca motorasul creatiei colaborative incepe sa toarca usor in jurul emisiunii O Lume Nebuna.
De aia i se si spune “Programul cOLNaborare”, cu initialele OLN incluse in titlu.

 A inceput ca o necesitate: ca proaspat tatic am ceva mai putin timp liber. Am cerut ajutorul prietenilor emisiunii sa imi trimita subiecte. Au fost doar cativa pasi simpli:

  • Am stabilit un canal de comunicatie printr-o adresa de mail dedicata: adrian@cristealizari.com
  • Am elaborat un decalog care trebuie respectat de catre cei care vor sa colaboreze. Un indreptar de minim bun-simt despre cum si unde se cauta si cum se redacteaza subiectele pentru emisiune.
  • Am stabilit un sistem se recompensare morala a activitatii prin trecerea pe genericul emisiunii a celor care colaboreaza. In functie de aportul fiecaruia poate primi titlul onorific de documentarist, redactor sau scenarist.
  • Si, mai ales, am avut incredere in capacitatile de adaptare ale unor neprofesionisti.

 Astazi am inregistrat al treilea deja episod realizat exclusiv pe baza trimiterilor prietenilor emisiunii.
In trei saptamani am primit in jur de cincizeci de mailuri continand aproape 80 de subiecte, de la aproape 30 de useri diferiti.
In functie de aportul fiecaruia am ridicat in rang pana acum 9 documentaristi, 3 redactori si 1 scenarist. Fluxul de informatie e relativ constant iar emisiunea se face.

Si da, am ceva mai mult timp sa stau cu baietelul meu.
Datorita lor, datorita voua.
Multumesc!

 PS: Pare o joaca, pare o initiativa naiva, pare o pierdere de vreme.
Gresit!
I se spune crowdsourcing si este una dintre binefacerile Web2.0. Cui nu crede ii recomand sa citeasca AICI si sa caute despre creatia si deciziile colaborative.

Mai vorbim despre asta

Un comentariu

  1. Pingback: -Lumea lui Cristea- Despre crowdsourcing si Programul cOLNaborare