Facebook LIKE- butonul atomic

Facebook intentioneaza sa preia controlul asupra socializarii pe internet. Suntem pregatiti pentru asta?

 Este unanim recunoscut ca principalul atu al siturilor de socializare este bazinul de useri de care dispune si, cu cat este mai mare, cu atat situl devine mai importamt, mai ofertant, mai “it’s a must”. FB a inceput, ca toti ceilalti, cu persoane. A inovat dupa aceea cu “Pages” acceptand in sistemul sau branduri, afaceri, trupe, filme sau vedete, adica si-a asigurat izvoare suplimentare de useri . Nici nu se culesesera toate roadele acestei mutari  (care il adusesera, totusi la 484 de milioane de unici in martie) cand, saptamana trecuta, FB a facut urmatoarea mutare:

Butoanele LIKE ale Facebook se pot insera pe orice site din WWW pastrand toate functiile descrise mai jos in NOTA.

Practic, spre deosebire de orice alt site de socializare care este un sistem inchis (trebuie sa fii membru inregistrat al sau, sa-ti deschizi cont, user, parola etc) FB se deschide si permite oricui care isi insereaza doua randuri de cod in site sa participe la imensul dialog Facebook. Adica la un gigantic mecanism de “recomandari”. In doar 5 minute situl tau devine, dintr-un punct de vedere, o pagina de Facebook ce poate participa la circuitul de promovare. Si totul gratis, fara obligatii, fara implicarea altor resurse, pentru ca totul este suportat de serverele FB.

 

Ceea ce prevad in continuare este o goana in a te integra, ca site, in Facebook pentru a obtine expunere. Muzica de pe Pandora, filmele de pe IMDb, un restaurant din Yelp, o stire pe CNN.com, cosmetice de pe Sephora.com, blue-jeans de la Levi’s, si alte zeci-sute-mii de produse de pe www se pot recomanda deja acum prin FB-LIKE.

Goana asta pentru integrare are potentialul de a transforma Facebook in „THE Situl global de socializare”, locul in care, daca nu apari, nu existi.

Va prelua, practic,  controlul asupra socializarii pe internet.
Iar formarea unei  comunitati de prieteni in FB cere timp

Chiar Zuckerberg estima ca, dupa lansarea de saptamana trecuta, se asteapta sa deserveasca un miliard de noi butoane LIKE in primele 24 de ore.  Hai sa zicem ca “le infloreste” si ca trebuie impartit totul la doi. Tot inseamna o dublare peste noapte a numarului de useri a si-asa-giganticului site de socializare.

Fie ca vrem, fie ca nu, incepand de saptamana trecuta strategiile de dezvoltare ale publisherilor online vor trebui sa tina seama de Butonul Atomic.

_____________________________________________________

fb-buttonNOTA:

La conferinta F8 de saptamana trecuta Mark Zuckerberg anunta ca butonul de „FAN” de pe Facebook se transforma in „LIKE”. La prima vedere numele unui buton din FB are mai putina importanta, drept pentru care stirea a produs prea putin ecou intre publisherii din Romania. Si asta chiar in ciuda faptului ca situl de socializare estimeaza mai bine de 1.200.000 de utilizatori care traiesc in Romania.

Cu toate astea succesul si cresterea exponentiala a FB (22 milioane de unici NOI in martie fata de februarie, practic o Romanie!!!!!) se bazeaza pe astfel de „gaselnite”: Wall-ul, butonul Like sau News Feed-ul.

Noul buton nu numai ca se numeste altfel, dar are si functii suplimentare:
Un click pe el publica recomandarea automat pe news-feedurile tuturor prietenilor, ceea ce asigura o expunere imensa.
Iar un user venit in urma recomandarii gaseste langa acest buton si lista cu prietenii sai carora le-a placut respectiva recomandare, deci o invitatie sa „like” si el. Cresterea de awareness este exponentiala, mai mare chiar decat in sistem Digg, spre exemplu.. 

Da, interesant am putea spune, insa ceea ce este mai pervers v-am povestit deja.
Ia testati butonul de LIKE de mai jos!

.

Anunțuri

  1. Pingback: Tweets that mention Noutati pe blog: Facebook LIKE- butonul atomic: Facebook intentioneaza sa preia controlul asupra socializarii pe i... -- Topsy.com
  2. rossy

    acum o saptamana sau doua, cautam chestii despre internet, cred ca sti cu ce ocazie, si am dat din intamplare peste un top 10 siteuri globale. Toate imi pareau cunoscute si ma asteptam sa le gasesc in acel top, insa cand m-am uitat ca pe locul 2 era Facebook am ramas cu gura cascata. Se spunea ca MySpace are tot ce are si facebook, chiar si in plus, insa uite ca nu este asa si ca cei de la facebook au nascocit aceste butoane care dupa cum ai spus si tu, o sa se raspandeasca mai repede ca gripa porcina.

    Apreciază

  3. Tilica

    Cristeo, azi ai fost profund si analitic. Ce e cu tine? Asa erai doar cu mine si Tase la bere.
    Sau ai fost la bere fara mine?

    Apreciază