Cat de virale sunt reclamele TV?

viral_marketingMai putin de 1 din 6 reclame difuzate pe TV in America si Marea Britanie s-au propagat viral online.

Aceasta este concluzia unui studiu Millward Brown, una dintre agentiile de cercetare de top la nivel mondial care a studiat evolutia online a 102 spoturi publicitare produse pentru si difuzate prin TV.
Au fost urmarite in luna februarie 2010 un numar de 31 de spoturi din UK si 71 din SUA iar obtinerea calitatii de „viral” a fost definita prin 1.000 de vizionari saptamanal in UK si 5.000 in SUA.

(Nu pot decat sa fiu mandru de O Lume Nebuna cu cele 10-15.000 de vizionari in medie si cu varfuri de 30.000 – pe saptamana)

Amanunte despre studiu gasiti AICI, daca va intereseaza. Eu as trece insa direct la concluzii:

-UNU: Advertiserii au dezvoltat un limbaj de expresie special pentru spoturile TV. Feedback-ul pentru el insa se obtine indirect, prin cifra de vanzari care creste sau nu. In felul asta vezi un spot foarte bun dar unul caldut sau chiar prost nu are efecte.
Odata difuzate online, unde feedback-ul este practic instantaneu si direct, s-a observat ca nu toate spoturile TV sunt facute dupa vreo „regula de aur”. Doar 1 din 6 au determinat userii “sa le dea mai departe” intr-un ritm mai mult decat rezonabil pentru online. Baieti, daca va intereseaza viitorul, trebuie sa schimbati ceva!

-DOI:  Un studiu pe 8 spoturi TV devenite virale a scos in evidenta urmatorii indicatori la care spotul trebuie sa ia note mari:

  • Indicele de notorietate al brandului (awareness index) folosit si pana acum in predictia succesului unei campanii, dar si…
  • Buzz –capacitatea de a genera la useri “datul-mai-departe”,
  • Celebritatea –profilul si efectul introducerii unei vedete intr-un spot TV
  • Originalitatea –capacitatea de a iesi cu ceva in evidenta.

-TREI: Pe final, un “Decalog al producatorului de spoturi TV aspirant la viralitate” reiesit dupa acest studiu:
1. Be realistic, only a few ads make the big time
2. Creativity rules: a distinctive and engaging ad is a necessity
3. Don’t forget, an ad must leave some impression related to the brand in order to be effective
4. Consider whether a celebrity will fit your brand and enhance an ad’s viewing potential
5. Consider an idea’s campaign potential; is it more than a one off?
6. Seed widely: The more broadly seeded a campaign is, the more people it will reach, irrespective of the pass-along rate.
7. Seed well: Different media placement strategies may well be required based on the nature of the target audience.
8. Make the ad easy to find – use simple naming, and consider paid video search
9. Integrate with other media efforts
10. Cross your fingers!

__________

(via Manafu)

Anunțuri

Un comentariu

  1. Allex85

    totul se rezuma la calitate si brand, in functie de: cat de bine vrea o firma sa arata o reclama, prin asta intelegandu-se bugetul alocat unei reclame si bugetul pentru difuzare la TV (Stim cu totii ca momentele de audienta maxima sunt cele de 19:000 pana la 22:30.
    Ultimul set de reclame care sunt „viral” sunt cele de la nesspresso cu George Clooney si John Malkovich. Sunt incredibil de simple si geniale in acelasi timp.

    Apreciază