Sindromul MOKA sau isteria gratuitatilor

Sunt la o firma serioasa si discut despre sponsorizarea show-ului O Lume Nebuna. Gazda mea imi vorbeste, printre altele, despre cum ne dam noi romanii cu stangul in dreptul si nu stim sa ne folosim de oportunitatile aparute, cum Dumnezeu ii da romanului dar daca nu ii si baga in traista…
Eu argumentez, nu prea sunt de acord cu el…

O pana de curent(?!) ne scoate pe hol la locul de fumat, bucurandu-ma ca aici fumatorii nu sunt exilati afara ca in alte locuri. Pe hol, zic, obisnuitele de acum “sifoniere”, automate cu ciocolata, sandviciuri si bauturi racoritoare. Bagi bancnota, bagi codul si o spirala iti arunca de pe raft produsul in cutia de dedesupt care se deschide in interior. Bagi mana si iti iei surogatul de pranz mancat in viteza intre doua meetinguri si un sprint SCRUM.
Hai ca stiti genul, ce mai!

freeVine curentul si la sifoniere izbucneste mare scandal:
-“…si ciocolata, si sandvici, si o coca… baga doua ca mi se face sete”
-“Hai ba, gata, sa luam si noi, nesatuilor!”
-”Ce-i, bah, iau acum ca parca vad ca nu mai prind!”
-“Bine bah dar 4 ciocolate… o sa vomiti!”
-“Nu-mi tine tu socoteala!” …

Gazda mea cere autoritar informatii. I se spune ca variatia brusca de curent a incarcat accidental circuitul de “credit” al masinii cu 9999 RON iar sifonierul acum… livreaza practic gratis.

Imbulzeala creste, vestea se imprastie, vin si de la alte etaje. Apar vocile cu “hai bai, ce Dumnezeu, furati din masina…!” Unii renunta rusinati.
Altii ingroasa coada: “si mie trei ciocolate si doua cola, nu, mai bine trei ca pun la frigider pentru maine!”. Si isi ia comanda din cutia de jos al carei capac se dechide doar spre inauntru

Stanjenita, gazda ma invita in birou sa continuam discutia.

In momentul ala izbucneste un cor imens de proteste si de strigate  pline de frustrare.
Inteleg dintr-o privire:

Un lacom a comandat atat de multe incat cutia de jos care colecteaza comanda s-a umplut, iar capacul care se deschide doar spre interior… s-a blocat.

Desi nu se consumase nici un sfert din creditul picat din cer, nimeni nu mai poate lua nimic.

De data asta… nici macar cu bani.

_________________________
(Prieteni, nu va suparati ca am scris asta, uite, recunosc,  am luat si eu doua ciocolate gratis)

  1. Tilica

    Cristeo, nu-i asa ca imediat te-ai gandit la Fondurile structurate europene?… sau la Bugetul de Stat? … sau la…?

    Apreciază

  2. MoWgLy89

    HA! ce idee mi`a venit. o sa ma duc la tonomatele alea de la metrou si le scot din priza si dupa aia le bag la loc. sa vad daca merge treaba. pai ce pANA mea. Numai EI sa ne fure? ia las ca furam si noi, doar nu suntem mai prosti :)) haha, sper sa mearga =)

    Apreciază