Cum sa nu pui botul, cum sa nu sari ca gaina la muci!

Am trecut de prima tinerete, am vazut comunism, revolutie, neocomunism; am lucrat in massmedia si am vazut manipulare, lupta pentru audienta; am facut emisiuni in care am manipulat, am vazut emisiuni care m-au manipulat ele pe mine… ce mai, o viata de om.

De catva timp lucrez in industria comunitatilor online si intru in contact cu o categorie de public foarte tanara pe care incerc sa o cunosc, sa-i recunosc resorturile, valorile.

Daca ar fi cineva interesat sa-mi ceara un sfat, o povata, o… pilda de intelepciune, ceva, ei bine un singur lucru as vrea sa-i invat:
Cum sa nu pui botul.
Cum sa nu devii masa de manevra, cum sa nu sari ca gaina la muci la orice perdea de fum.

Gata cu introducerea, hai cu faptele:
______________________________________________________

Situl Times.ro titreaza cu litere mari : Incepand cu acest an scolar Ministerul Educatiei introduce in scoli teste semestriale de virginitate pentru elevi. Testele se vor face pana in anul 1 de facultate, cu detector de minciuni la baieti si cu examen ginecologic la fete. Elevii care sunt prinsi cu rezultate negative la teste vor fi exmatriculati sau, in cel mai bun caz, transferati la scoli de corectie.

Urmarea? Citez dintr-un alt blog:

Articolul a avut vineri cand a fost publicat 37.000 vizite, desi situl a fost cazut 6 ore din cauza traficului. Pana spre seara stransese peste 700 de comentarii. A continuat sa fie citit si peste weekend cu 17.000 vizite in sambata si 9.000 duminica.

Despre comentarii nu mai spun, mui, carne bagata in frigider, suntem-o-tara-de-cacat, jos, phuttuvan gat si alte alea.

Nu va umflati in gusa, nu e cazul, TIMES.RO ESTE UN SITE CARE INVENTEAZA STIRI!!! Asta e farmecul lui, lumea intra pe el pentru ca abereaza amuzant si cu imaginatie. Una dintre stirile lor de succes a fost ca „Judetul Dolj si-a declarat independenta”.
Stirea cu testele de virginitate era la rubrica „Aproape adevarate”, alaturi de alta cu Marin Preda care a scris Morometii, Ion, Rascoala, Fratii Jderi, Groapa si Enigma Otiliei.

Nimic n-a stat insa in calea valului devastator de manie juvenila care, in limbaj mIRC-istic a balacarit guvernanti, ministra si rudele lor pana la a saptea spita. Mii (adica zeci de sute) de comentarii, de la tineri care au pus botul la o gluma groasa. Avand alaturi toate elementele care i-ar fi putut feri de eroare.

Dar nu. Din pacate este de ajuns sa se atinga un subiect fierbinte si marea masa nu mai vede stanga, nu mai vede dreapta, fericita ca isi poate canaliza energia destructiva.
Manipularea devine atat de simpla incat uneori, la fel ca la superinflamabile, are loc „autoaprinderea”.

Niciun alt comentariu care spune „dar, oameni buni, a fost o gluma!” nu se mai aude, nu mai este luat in seama, este ignorat cu o surzenie infioratoare in fata argumentelor de orice chip.
Nu, conteaza numai ca putem sa revarsam ura.

Pentru calmarea spiritelor singura metoda care a reusit nu a fost adevarul, ci o noua minciuna: un nou articol care spunea ca ministerul a renuntat la idee.

_________________________________________________________________

Daca ar fi sa pot transmite semenilor mei un sfat, asta ar fi cum sa se fereasca de astfel de erori. I-as invata sa nu ia nimic „nemestecat”, sa gandeasca totul in context si, in primul rand sa gandeasca singuri.
Nu cred ca m-ar asculta nimeni, asa cum nici eu nu n-am ascultat ce imi spuneau altii cand eram de varsta lor.
Poate singura sansa ar fi sa-i privesc in ochi si sa strig:

Beliti bah ochii shi nu saritzi din prima k gaina la muci!

Si ah, da: de cate ori aveti dubii cine a scris Fratii Jderi, dati pe Gugal!

altfel… iaca ce se intampla:

