Trilu nu s-a inteles cu ORDA, really…

… cam asa ar suna daca ar fi in Romania. Pentru noi suna aberant, dar in tari unde apa calda curge tot timpul problema videoclipurilor se reglementeaza la masa tratativelor.

In UK, de exemplu, Youtube negociaza cu PRS(1) ce si cum se plateste pentru videoclipurile vizionate de britanici. Decat un proces, mai bine o intelegere.
Cand aceasta expira si trebuie renegociata, se pot intampla „lucruri”. Normale pentru o negociere, care poate esua, dar ciudate din punctul de vedere mioritic al lui „da-i in pana mea, ce-o sa-mi faca?”

Pe scurt, Youtube si PRS nu s-au mai inteles asupra sumei, asa ca Tatal Videosharingului va limita accesul la videoclipurile muzicale pentru utilizatorii insulari, dupa cum anunta AICI.

Cateva consideratii:

1-Desi pare fara rost in tara unde online-ul este (inca) o „haiducie”(2), cand devii destul de mare ca sa aiba ce sa-ti ia, trebuie sa te asezi la masa tratativelor. E adevarat ca noi mai avem un pic de asteptat dar, chiar si asa, Trilu si 220 trebuie sa discute cu eCompadre sau cu Realitatea. Si invers.

2-Nu stiu cine s-a hamesit, dar lipsa unui acord duce, intotdeauna, la pierderi de ambele parti. Daca tot te asezi la masa, negociaza. Acel echilibru fragil aducea beneficii si colo-si colo, iar lumea era, cat de cat, multumita.

3-Ruperea acordului va duce, printre altele, la proliferarea pirateriei. Numitele videoclipuri vor migra catre situri de videosharing din ce in ce mai mici, pana va deveni neproductiv sa le dai in judecata. Se va relua eterna batalie intre proiectil si blindaj, intre producator si pirat, care are intotdeauna rezultatul cunoscut: cat timp nu esti destul de important, esti lasat in pace.

4-imi amintesc despre ce am scris AICI, AICI si AICI si anume:

Cand principala investitie a unui biznis e reprezentata de chestii de siliciu, GRATIS nu e doar o optiune, este INEVITABIL. Banii nu se mai fac prin vanzare directa. Daca difuzezi un produs o data… gata, nu mai e al tau. Va fi imediat copiat, multiplicat, redistribuit fara sa poti avea control.
Atunci ce mai ramane? Ramane o schimbare de mentalitate (acceptarea lui GRATIS) si multa, multa imaginatie pentru a gasi modalitati noi de monetizarea productiilor.
Pentru video, la fel ca pentru muzica cu cativa ani in urma, e nevoie de idei noi. De cum sa oferi gratis content in asa fel incat sa castigi PRIN ALTCEVA.
Despre cum sa-ti monetizezi materialele pe care ai copyright.

Abia cine va da raspunsul la intrebarea asta va deveni miliardar(3).
______________________________

(1) PRS -Performing Rights Society (PRS for Music), which collects licensing fees for musicians and labels in the UK.

(2) – Rrrromanica fratilor (® Arhi)

(3) – si nu ma refer la lei vechi

Anunțuri