Maneaua a invins

Inca din perioada de promovare se vedea ca emisiunile de Revelion ale trusturilor principale erau clar targetate. Pe de-o parte low level, manele, umor gros si manele, pe de alta  o editie speciala „Oh-la-la!” si Maruta etc.

Potrivit datelor GfK prelucrate de Antena 1 un sfert din orăşenii care s-au uitat la televizor de Revelion au ales Antena 1 (25,3 cotă de piaţă).
1,42 milioane de români din mediul urban au stat cu ochii pe Antena 1 în intervalul orar 20.30-02.00 (12,5 rating). Citesc sinteza de la Petrisor Obae si nici macar nu ma mai crucesc.

Televiziunea a ajuns mijlocul de distractie cel mai facil si care se adreseaza celor mai de jos.

Prin anii ’90, discutand cu MihaiTatulici, seful meu de atunci, am aflat de dilema „dai publicului ce cere sau educi gustul publicului”.  El spunea atunci ca voia sa educe.
Douazeci de ani mai tarziu, marile trusturi de televiziune inca n-au transat dilema.
Singura concuzie este ca in goana catre audienta, mereu se va gasi cineva sa adopte reteta facila (manele si glume de autobaza) si sa castige.

Astia suntem sau asta ni se ofera?

Anunțuri

  1. tilica

    AStia suntem Cristeo, tot n-ai inteles? Ce-o mai zgudui atata? suntem un neam de manelari si de „glume de autobaza”. Marele comic zice „fa firi-ai a dracu!” iar bizonul national se prabuseste de ras. Comicul zice „p_la!” si manelarul beat urla si el catre comeseni” Hauzi ba, a zis p_la, ha-ha-ha!!!”
    Nicio televiziune nu va renunta la p_la atata timp cat se va putea lauda dupa aia ca are audienta. Punct!
    (p_la! ha-ha-haaaa, radeti bai!)

    Apreciază

  2. Mogre

    Cum poti sa spui ca „marile trusturi de televiziune inca n-au transat dilema”.

    Au transat-o, si inca demult! Acu vreo 7 ani, cand eram pe la pro, asistam fix la o discutie dinasta care atunci mi se parea suprarealista. Doar ca atunci intrebarea era cum sa facem? Si pe atunci manelele erau inca un curent incipient.

    Ei bine, azi si-au atins cu totii intregul potential.

    Apreciază

  3. Mircea Popescu

    Bun, si ce-i asa remarcabil la faptul ca televiziunea, fiind cea mai accesibila distractie, se adreseaza mai ales celor mai de jos ?

    Pai ei saracii n-au optiuni. Tu daca te nervezi pe tembeu, te iei si te duci pe terasa, te duci la Opera, te duci la Viena, te duci in Costa Rica…

    Ei ce fac ? Pai ce pot face. Schimba canalul.

    Apreciază

  4. Adrian

    @Tilica: p*la! ha-haaaaa!
    @Mogre: Sunt diferente. Pro-ul, de exemplu, a tintit mai sus decat Antena (care cauta audienta jos de tot). In rest, PLM, prostitutia a atins un varf revelionul asta.
    @Mircea: Televiziunea „se adreseaza” unde sunt mai multi bani. La noi sunt mai multi, paradoxal, in clasa de jos (NR TELESPECTATORI X BANI DISPONIBILI). O clasa de mijloc mai numeroasa ar ridica stacheta.

    Apreciază

  5. Pingback: Cristealizari -Lumea lui Cristea- » Blog Archive » Treaba cu limba