Nu donez pentru sinistrati!!!

Se fac valuri imense pe subiectul inundatiilor. Media se infige cu foame de audienta in subiect cautand sa stoarca si ultimele lacrimi disponibile la public. Copii ramasi fara leagane, reportaje lacrimogene si inepte si, peste toate, teledonul de strangere de bani. Toti potentatii zilei, toti cei care se cred cineva, apar acolo ca sa fie vazuti luandu-si angajamente sau promitand marea cu sarea.
Toata lumea doneaza.

Ocheeeei… si acum vin eu si intreb: cui? de ce? ce se rezolva?

Nu sunt un cinic. Acum niste ani, cand au (re)inceput inundatiile, m-am implicat si eu. Am filmat in apa pana la brau, am fost in satele (celebre atunci) Foeni si Cruceni unde am ajuns cu barcile pneumatice, am ajutat, am facut cunoscute suferintele oamenilor, am pus suflet, am facut reportaje lacrimogene, am ajutat organizatiile neguvernamentale, am mancat si eu la cazan si mi-am facut vaccinurile.
Cu ocazia asta am aflat ca:
-de ani de zile lucrarile de imbunatatiri funciare s-au facut doar pe hartie si s-au platit pana la ultimul leu.
-niciunul dintre canalele care trebuiau intretinute si adancite nu s-au dragat, pentru ca oricum nimeni nu putea controla, ca nu se vedea unde este fundul apei iar nesimtirea e mare.
-diguri s-au spart acolo unde sa nu inunde casa lu dom primar sau conacul lu dom senator, nu acolo unde ar fi produs pagubele cele mai mici
-am vazut magaziile sparte de „sinistrati” de unde s-au furat ajutoare
-am auzit injuraturile si amenintarile proferate in mijlocul satului intre „saracii sinistrati” ca „da ce sa ia ala la fel ca mine ca eu am trei copii si el doar doi”
-nu am vazut multe dintre locuintele pe care destui „smecheri” s-au laudat in gura mare in fata camerelor de televiziune in prime time ca le vor ridica
-m-am crucit cand reprezentanta unui ONG implicat mi-a povestit despre cativa „sinistrati” care nu au vrut sa se mute in casele cele noi pentru ca nu aveau televizoare (???)
-am vazut, peste mai bine de un an, aceeasi casa darapanata pentru care nu se folosise nimic din materialele de constructie primite pe de-a moaca. Totul fusese vandut pana la ultimul fir de beton, pana la ultima aschie de lemn. Nimic pentru casa, totul pentru bani de bautura.
-am vazut jandarmii veniti sa ajute muncind pe rupte sa scoata apa sau sa dea namolul la o parte din case in timp ce satenii, nu, in timp ce locuitorii acelor case se cinsteau la carciuma
-si, mai ales, an de an, cu o rigurozitate matematica, am vazut acelasi scenariu: ploua, vine apa mare, satele se inunda, media sare, stoarce lacrimi si audienta, se strang bani si… gata.
Anul urmator o luam de la inceput.

Eu nu mai donez.
Pentru ca nu se intampla nimic.

Ah, daaaa, daca aveti nevoie de bani sa cumparati gloante sa impuscati in piata publica pe toti nenorocitii cu functii care, cu nesimtire criminala au defrisat, au dat aprobari „grase” pentru constructii cu efecte dezastruoase, au incasat bani pentru lucrari vitale dar neefectuate, au spart digurile de-a-n pulea doar ca sa nu se ude ei la ciorapei, ei, atunci da.

Altfel? Tot ce facem este sa facem frectie Diana la piciorul de lemn. Sa tratam efecte si nu cauze. Sa facem audienta si capital politic.

Domnilor, daca vine o stihie pe neasteptate si dam toti de greu, contati pe mine.
Daca, an de an, ceas, ne ia ploaia pe nepregatite si santurile se dovedesc neincapatoare, la fel ca anul trecut, pe mine sa ma lasati in pace.
La anu’ pe vremea asta vom avea, din nou, inundatii
___________________________________
LE: Piticu are alta parere. Nu sunt deloc de acord cu el. Poate pentru ca nu mai lucrez la Realitatea?

  1. CDinside

    Corect, din nefericire pentru unii dintre noi realitatea este cruda iar indiferenta si nepasarea este folosita pe post de campanie electorala. Nici eu nu sunt de acord cu datul de bani, cine imi garanteaza ca ajung la omul ala cu apa pina la geam si nu in pneurile noii achizitii a vre-unui barosan ? Nimeni, asa ca … fiecare cu soarta sa.

    Apreciază

  2. Adrian

    Da, mi-e mila de copii, mi-e mila de oamenii ramasi fara casa.
    La anu’ ce facem? le dam iar NOI CEI SARACI? Daca vreti sa facem ceva, hai sa le cerem socoteala pentru ce nu s-a facut. Hai sa le cerem sa ne arate ce au facut din ceea ce au promis, hai sa vedem in puscarie unu singur vinovat de neglijenta criminala.
    Am mai zis: tratam efecte in timp ce „cauzele” se imbogatesc in continuare

    Apreciază

  3. Paul

    mda, bun articol, de acord cu el, apropo de „sinistrati” si de cat de necajiti sunt(nu spun ca nu e o tragedie ceea ce s-a intamplat, dar, romanul tot roman ramane… uite una din intamplari: se trimit baxuri de apa minerala(la 2 litri), se impart „sinistratilor”, sinistratii incep sa intrebe: „daaa` apa plata la juma` n`aveti?ca asta nu`i buna”. Alta intamplare, nu e deloc noua, dar e in fiecare an la fel: jandarmii si soldatii scot mobila, fac diguri din saci de nisip, etc… „sinistratii” ce fac? ati ghicit… in carciuma… de „sinistratii” carora li s-au dat TEMPORAR locuinte modulare, dupa care li s-au facut case noi si ei au dat/vandut casele noi si acum refuza sa predea locuintele modulare(„Ne dam foc daca ne iau locuintele”) ce sa mai spun ?…..

    Apreciază

  4. WhiteWolf

    Se prea poate ca negussul sa aiba parere diferita de a ta si pentru ca exista diferente in ceea ce priveste coeficientul de inteligenta care, la o adica, te favorizeaza net. In acelasi timp, nu toti face parte din specia aia „aparte” de insi care-si cumpara masina in leasing in timp ce stau cu chirie; asa, ca sa aiba unde dormi daca se sucaresthe proprietarul.
    Zau, nu te mai impiedica de toate nimicurile, bre 🙂

    Apreciază

  5. octav

    astept cu incredere inundatiile de toamna, pentru strangerea recoltei de voturi din noiembrie. somn usor romania.

    Apreciază