Tenerifeanul si romanii

Nu ma asteptam, dar Tenerifeanca mi-a aratat ca asa e.
Daca aici am scapat macar de manele (sunt peste 4.000 de Km de plajele mioritice de origine), ei bine, de romani nu am scapat. Nu am nici o problema cu faptul de a fi roman dar, dupa ce Tenerifeanca m-a provocat la un concurs si a castigat, m-am convins ca are dreptate.

Concursul e asa:
Se alege la intamplare un cuplu de pe plaja si se ghiceste nationalitatea.
Ei bine, la romani e cel mai simplu:
-romanul e singurul care are lantzug la gat, cu cruciulita sau cruce sau crucioaie, dupa cat de ciumeg se crede respectivul.
-daca romanca este aranjata, dichisita, cu sandalute si posetica, cu tricou lucios cu litere cu sclipici silabisind marci celebre,(Dulce & Banana daca se poate) ei bine, romanul e un fel de accesoriu, un fel de argat mai prost imbracat, cu pantaloni scurti de plastic (cred ca are zilnic in meniu „oua prajite”), slapi de cauciuc cu litere in relief de Nike si tricou de Steaua sau, mai nou, Real Madrid sau alta echipa iberica.
-romanul vorbeste mereu la telefon, tare si despre afaceri. „Cum ba, da milionul ala cine i l-a dat, nu eu?”
-si, mai ales, romanul nu ia bere de la toneta de pe plaja, pentru ca e mai scump cu cativa centi decat berea de la supermarketul din oras. OK, de acord cu asta, dar de ce nu-si cumpara cand vine catre plaja si trece prin fata magazinului? Noooh, se vine ca un boier pe plaja dupa care, cand romanca matzaie aluziv printre dinti „Draga dar mi-e asa o sete…” o ia tiptil-tiptil spre iesirea de pe plaja catre supermarketul din piata. Si credeti-ma, e cald iar nisipul frige ca dreaq.

La inceput am mormait eu ca e Tenerifeanca prea rea. Dupa ce am jucat jocul si m-a batut de mi-au sarit capacele… i-am dat dreptate.

Si celelalte natii avera cate ceva  specific dar asta era fie numarul de copii, fie ordinea in care erau aranjate lucrurile la plaja, fie dezinhibarea cu care se dezbracau, fie dezinhibarea copiilor…

Bine ca aici nu avem manele…

  1. Pingback: Cristealizari » Blog Archive » Tenerifeanul si completarile
  2. Loretta

    Eu zic ca nu e cazul sa devenim invers-nationalisti. Poporul roman detine inca un bagaj de cultura superior multora dintre natiile Europei

    Apreciază