IRIS II (ca si albumul)

Azi dimineata am intrat in bucatarie si am gasit, langa cana de cafea, lasat ca o surpriza care sa ma topeasca, un CD cu IRIS. De atunci tot incerc sa-mi regasesc starea de agregare solida, il reascult pe Cristi si recitesc postul asta.

E acolo un cititor care comenteaza, ascuns (nu stiu de ce) sub pseudonimul X. Si zice el:

"Esti tare fericit ca i-ai cunoscut asa de devreme, e fascinant ce povestesti. Eu imi mai aduc aminte doar de vocea lui Cristi prin ‘83 sau ‘84, cantand “Nori de hartie” la un cenaclu Flacara. De-asta probabil nici pana-n ziua de azi nu exista Voltaj in mintea mea, ci doar un Iris mare-mare, imprastiat in timp in tot felul de ipostaze"

Adevar grait-ai Icsulescule:
-Nutu Olteanu, Emil Lechinteanu, Sorin Chifiriuc, Adrian Ilie, Marti Popescu, Florin Ochescu, Dan Bittman, Mihai Alexandru… nume tata! Toti au trecut pe la Iris.
-Voltaj? A fost infiintata de Cristi si Adi Ilie (Alaturi de Dan Cimpoeru, Rad Horatiu si Niki D )
-Eu n-am nici un merit, am fost doar contemporan cu ei. Merite au Aurel Gherghel (cu "Clubul de la ora 7"),cei de la Titan Club (T4)unde gasisera liman toate trupele mari, Costica Morosanu care le-a dat un super amplificator dupa incendiul din '90. Are Cosminica (Nicoara)care-i impresariaza si le face viata mai usoara, are Mike Godoroja care i-a biciuit sa scoata un album pe an si, mai ales, are "ingerul lor pazitor" din anii cenzurii comuniste care ii scotea din belele. Este persoana care a facut ca melodia "Floare de Iris" sa nu slujeasca intentiei initiale pentru care a fost creata: "Adio, IRIS se desfiinteaza". Pe mine, melodia asta, oricat de bine facuta, ma enerveaza. E ca un perpetuu "Memento mori".
Versurile "Daca noi nu vom mai fi/ Va veti aminti/ Ca a fost, odata, IRIS" suna astazi, (la doua decenii de la aparitie) ca testamentul lasat acasa si citit de un intors din razboi.
Daca e sa caut altceva decat talentul pentru care sa-mi placa IRIS, este pentru ca au trecut prin toate si au razbit.
Si, mai ales, pentru ca, de multa vreme deja, Cristi a avut puterea sa declare ca-l iarta pe politrucul care…

