Goanga cu telefonul… de la umbra

Aveam la scoala un profesor de “Atelier” cu un tic verbal care ne stramba de ras: la orice, gasea o modalitate sa adauge “baga-ti-l-ai in cur!”:
“Asta-i pila triunghiulara, bagati-o-ai in cur!”.
“Asa se taie cu bomfaierul, baga-ti-l-ai in cur!”
Noi, pe drumul catre casa, radeam in hohote imaginand fel de fel de dialoguri pe care le-ar fi putut avea “Bagaciosul”, cum ii spuneam noi: “Adu niste creta, baga-ti-o-ai …! De ce n-ai udat buretele, baga-ti-l-ai…!”
Poanta a ramas iar stacheta s-a ridicat permanent, ca, deh, eram niste draci de copii:
Ia-ti ghiozdanul de pe masa, baga…
Deschide usa, baga…
Ce, a-ntarziat tramvaiul, baga-ti-l-ai…
Ba tin minte cum, mai tirziu, intr-o seara, in parcul Circului, cu toata gasca, dupa ce i-am facut capul mare unui tocilar despre ce ar trebui sa-i spuna la telefon Sorinei de care era indragostit, am incheiat apoteotic aratand catre magaoaia de metal din cabina de langa noi:

-Si acu' pune mana si sun-o-n pana mea de la telefonu-asta, baga-ti-l-ai in cur!

Baietii s-au prabusit de ras la absurditatea ideii ca ochelaristul ar putea detine ascuns, atit de intim, un… ditamai telefonul.

De atunci a trecut ceva vreme, Sorina s-a maritat, iar eu n-am mai sunat de la un telefon public de nu mai tin minte. S-au inventat si mobilele, care s-au tot miniaturizat pana s-au oprit la o dimensiune rezonabila. (Oricum nu de dimensiunile tubului lui Papillon).

De ce va bat la cap cu asta?
Pentru ca, nereusind sa afle cum de niste smecheri locali isi conduc totusi afacerile dintr-o inchisoare de maxima securitate din Salvador, anchetatorii au facut tot felul de controale inopinate si tot felul de teste, care de care mai complexe, pana cand au facut si niste radiografii.
Iata una dintre ele :
Pe scurt, au gasit telefon, charger si o multime de cartele, toate invelite in pungi de plastic si bagate de catre detinuti… acolo unde nu bate soarele.

Alo, domnu', vedeti ca va suna intestinu'!

(Nu ma credeti? Mergeti AICI )

  1. Tilica

    ‘ten freza Cristeo, am ras de m-am prapadit cand mi-am adus aminte de Bagaciu’.
    Apropo, de Georgica ce mai stii? Mai e indragostit de Sorina si acum, dupa atatia ani, o nevasta, un copil si un divort? Poate-i punem impreuna.
    De Sorina mai stii ceva?

    Apreciază